GDPR drift

 

GDPR har trätt i kraft och du bör ha gjort alla initiala åtgärder med medgivanden från dina gäster.

GDPR-avsnittet startar när du aktiverar anonymiseringen av dina gäster. dvs När du ser till att alla tidigare gäster som inte har samtyckt till att sparas, anonymiseras och alla framtida gäster som inte ger sitt samtycke inom en förutbestämd tidsgräns kommer att anonymiseras.

Öppna -> Hotellsetup/Options -> Basic -> GDPR

 

anonymisering

Här aktiveras anonymiseringen. När anonymisering är aktiverad börjar Picasso anonymisera personuppgifter i nattläge.

Observera att anonyma gästdata inte kan återställas !!!

 

FÖR FRAMTIDEN

När anonymiseringen är aktiverad kommer följande att träda i kraft för eftertiden:

När en gäst gör en bokning, om det är online bokning eller bokningen är skapad i Picasso, skickar Picasso automatiskt ett GDPR-mail till gästen (GDPR_Digital. E-postmeddelandet innehåller texten från Picasso Hotelsetup -> Basic -> E-post.

Du kommer att kunna välja om det här meddelandet automatiskt skickas, till exempel dagen efter bokningen, 1 dag före ankomst, etc.

 

digital mail

 

 

E-postmeddelandet innehåller en länk till gästens personliga "samtycksida". Här kan gästen begå att han / hon håller sina personuppgifter i gästdatabasen. Endast i satsning på detta lagras Picasso.

 

 

Se även:

Läs mer om det praktiska genomförandet av GDPR-lösningen i Picasso på den här sidan
Läs mer om GDPR i allmänhet på den här sidan
Läs vanliga frågor och svar om GDPR på den här sidan