Professionellt integrerat styrsystem
för alla anställda

Picasso Digital Pro är Nordens mest populära allt-i-ett hotell-, CRM- och restaurangsystem – och det med goda skäl!

Rumsbokning

Techotels Picasso Digital hotelmanagement system är intuitivt och lätt att arbeta med. Välj datum i kalendern, dra över rumstyper eller rumsnummer de dagar du vill ha rummet reserverat, så skapas reservationen. Picasso Digital skickar bekräftelsen via Word eller Outlook. Kundens adress slås samman och systemet skriver ut och arkiverar bekräftelsen.

Välj ett datum i kalendern så ändrar Picasso Digital alla översikter i systemet till detta datum. Titta på aktuella översikter med gästernas namn och hur länge de stannar. Om du vill ändra ankomst- eller avresedatum, dra helt enkelt bokningen till det valda datumet i kalendern.
Färgerna på översikten indikerar om bokningen är bekräftad, gästen har anlänt eller är på väg att åka.

Lokalbokning

Picasso Digital hjälper dig med hela mötesboknings processen. Du har alltid en kalender till hands. Boka catering enkelt och rakt via fördefinierade paket/produkter eller genom att skriva direkt i fält, t.ex. mellanmål sent på kvällen.

Picasso Digital visar en översikt över hur mycket AV-utrustning som finns tillgänglig innan du bokar den. Välj datum, dra över rumsplanen och bokningen skapas. Rumsplanen är uppdelad i minuter/timmar.

kassasystem för restaurang och café – boka demo

Appetite-kassa

Appetite är en restaurang och reception med inbyggd bordsbokning, e-post, ToDo – uppföljningskalender, lagerhantering, och kundfil.

Ett okonventionellt restaurang- och kassasystem som du lär dig att hantera på 10 minuter. Appetite innefattar lagerhantering av färdiga varor, samt ett antal försäljnings- och vinststatistik, ett obegränsat antal varor och PLU-nummer.

Du hämtar kunder och fakturor direkt från kundakten och överför till Concorde, Axapta eller Navision.

Appetite styrs med pekskärm, standard PC-tangentbord eller mus.
Du har även ett fritt val vid utformning av räkningar.

Mona AI - din digitala assistent

• Mona sköter alla typer av bokningar
• Kontrollerar betalningssätt mot kundfilen vid skapande, in- och utcheckning
• Skickar bekräftelser med incheckningsinformation via SMS och mail med betalningslänk
• Kontrollerar förskottsbetalning eller gäldenärs betalning före incheckning
• Tar emot betalning vid utcheckning via kreditkort, faktura eller EAN-faktura
• Skickar SMS och mail till hotellet ang problem med utcheckningen
• Skickar information till städappen om att rummet är tillgängligt och används
• Erbjuder gästen merförsäljning på rummet
• Mona drar in betalningsauktorisering från NETS
• Hanterar gästpreferenser gällande rumstyp och rumsnummer
• Mona tar ut full betalning för OTA-bokningar
• Hanterar din bonusklubb
• Skapar namnlista
• Förbokning eller efterfakturering för långtidsuppehåll
• Mona skickar ett registreringskort till gästen innan vistelsen
• Betalning av rum med delad faktura, kreditkort eller fakturering
• Digital nyckelleverans

MIS / CRM

Picasso Digital MIS

MIS – Market Information System – räknar värdet av alla dina bokningar och presenterar det grafiskt. MIS berättar i god tid hur säsongen formar sig.
Picasso Digital CRM

CRM – Customer Relation Management – innehåller en detaljerad kunddatabas. Du har möjlighet att välja mellan många olika parametrar för utvinning. Vill du t.ex. för att kontakta de utvalda kunderna laddar du ner adresser direkt i Word eller Outlook. Du har möjlighet att ta fram topp 20-listor sorterade efter olika parametrar.

Genom att dra en kunds namn till kalendern kan du i ToDo se vad som har avtalats med kunden, och när du ev. måste träffas igen.

Rapporter

Picasso Digital erbjuder ett stort urval av rapporter:

Välj en rapport med ett musklick och dra den över ett datum i kalendern.
Picasso Digital visar rapporten för valt datum på skärmen, skriver ut den eller skickar den via Outlook.

     Ankomst-, städ- och vreselistor
     Beläggningsstatistik och SCB statistik
     Depositions- och provisionslistor
     Ett omfattande veckoschema med evenemang & mötesbokningar
     Rensa servitör och kökslistor
     Rengöring och bristlistor mm,

mobile POS – mobila kassasystem

ToDo-kalender

ToDo rensar skrivbordet från gula papperslappar.

ToDo är en kalender integrerad i Picasso Digital. Den håller koll på dina bokningar, kunder, leverantörer, personal och personliga uppgifter.

ToDo skickar meddelanden internt på hotellet.

Varje anställd har sin egen kalender. Skriv t.ex. ett meddelande till köksmästaren och ToDo visar meddelandet direkt när köksmästaren öppnar sin ToDo-kalender i Picasso digital.

ToDo är ditt interna kommunikationssystem, där Outlook är ditt externa.

Öka intjäningen?

Genom att få ut mer av din tid!

Några exempel från Picasso Digital:

• Yield Management för att optimera rumspriser
• Säljuppföljningssystem med direktlänk till Word
• Modern internetbokning
• Den digitala assistenten Mona löser ett antal mottagningsuppgifter automatiskt
• Faktura, Miljö- och avbeställningstillägg
• Funktioner finns alltid nära till hands där du behöver dem
• Bekräftelser och försäljningsbrev dras in i Outlook, Word eller Excel med ett musklick
• Rensa resebiljetter och räkningar
• Ett komplett digitalt property management system för stora och små verksamheter

Picasso MPOS

Tekniska data

Picasso Digital är byggt kring Microsoft-standarder som:

• MS Word
• MS Excel
• MS Outlook
• MS Windows 10/11
• MS SQL Server ver. 2016
• MS terminal server ver. 2019

Ovanstående är registrerade varumärken som tillhör Microsoft.

Skriv eller ring oss
om du vill höra mer om Picasso Digital