Utbildning

Vi erbjuder kvalificerad utbildning vid uppstart, repetitionskurser och telefonsupport dygnet runt.

Du får en grundlig undervisning

Picasso Digital är ett otroligt omfattande system, så även om det är intuitivt, innan du börjar använda det, behöver du någon som berättar för dig vilka alternativ du har i programmet.

Som tur är har vi duktiga undervisningskonsulter med många års erfarenhet av att göra hotellledning och personal redo för en ny och lättare vardag med Picasso Digital.

Vid uppstart

En bra start är halva segern
Utbildning i att använda Picasso Digital är en naturlig del av installationen och avtalas individuellt med användarna.

Vår konsult finns på plats och ska tillsammans med ledningen/nyckelpersoner se över företagets arbetsflöden, affärsområden m.m.
Konsulten vägleder i hur systemet läggs upp och används mest ändamålsenligt. Konsulten guidar dig genom att lägga in data och är med i uppstarten.

Under installationstiden utbildas nyckelpersonerna på hotellet inom respektive område, så att de kan hjälpa kollegor att komma igång med de individuella rutinerna. Alla måste känna sig trygga när vi lämnar platsen.

Vi avslutar med en uppföljningsdag på plats, där vi går igenom det nya arbetsflödet, rättar till eventuella användarfel och ser om något kan optimeras ytterligare.

Vi följer upp installationen med extra uppmärksamhet nästa månad, och finns tillgängliga för eventuella frågor.

Vidareutbildning

Företagskurser som fräschar upp dina kunskaper

Företagskurserna för Picasso-användare är individuellt anpassade efter användarnas behov. Vi håller företagskurser efter överenskommelse, antingen på AK Techotel eller på hotellet.

Vi kan göra kurser med allmän repetition eller fördjupa oss i specifika områden av Picasso som du skulle vilja bygga en större kunskap om. Till exempel vår marknadsledningsmodul eller ekonomisystemet.

24 Timars support

Hjälpen är nära – dygnet runt

Skulle du fortfarande tvivla på något, eller om du har ytterligare frågor om driften av hotell- eller restaurangsystemet, kommer vi att svara på e-postmeddelanden under normal kontorstid på support@techotel.se.
Om du behöver prata med en konsult erbjuder Techotel gratis telefonhjälp på 09.00 – 17.00 (fre: 9.00 – 15.00) för alla våra kunder.

När supporten är stängd tar jourlinjen över. Vi är med andra ord tillgängliga 24 timmar om dygnet.

Läs mer om support här.

Behöver du hårdvara?

Då kan vi säkert hjälpa dig!

På AK Techotel har vi kunskap om vilken hårdvara som är optimal för att köra vår mjukvara. Detta kan du utnyttja om du beställer din hårdvara från oss.
Incheckningsställ med nyckelleverans

Skulle du vilja skicka hem receptionen tidigt och ändå veta säkert att dina gäster kommer att få plats? Då kanske du ska ha en VIP-monter.
Montern är fysiskt placerad på hotellet och låter gästerna checka in med hjälp av pekskärmen, och delar ut nyckelkort till rummet.
Betalterminaler

Det enklaste är att ha allt på ett ställe, därför erbjuder vi även betalterminaler med full integration med Picasso Digital.

Annan hårdvara

Tabletter för snabb användning

Oavsett om det är servering i restaurangen eller checklista för städningen kan det vara fördelaktigt att utföra på surfplatta som t.ex. en ipad. De är snabba, lätta att bära och tar mindre plats än en bärbar dator.
Platt TV

Du kan köpa eller hyra TV-apparater till våra Dali TV- och internetlösningar.
Vi hjälper gärna till med montering och har även utrustning för transport och upphängning i rummen.
Smart box

Smartbox-lösningen kombinerar TV:ns kvaliteter och internet via appar. Smart-boxen placeras direkt på TV:n och förvandlar denna till en Smart-TV där gästen kan se streamingtjänster, gå online, hyra filmer mm.
Du kan köpa eller hyra boxen och den multifunktionella fjärrkontrollen av oss.

Skriv till oss och få ett erbjudande på den hårdvara du behöver.

Skriv eller ring oss
om du vill höra mer om Teaching