This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Trevlig feedback
Vi uppskattar alltid feedback från våra kunder, men särskilt den här sortens, som berättar vilken skillnad Picasso Digital har gjort för arbetsglädjen på ett charmigt liten hotell i Norge.
Berättelsen kommer från det vackra, gamla Dølen Hotel i Norge.
Besök deras hemsida här.
För enkelhetens skull har vi översatt från norska till svenska
– För vårt liten hotell med endast 12 rum var vi inte helt övertygade om att digitalisering av in- och utcheckning nödvändigtvis skulle vara en bra idé.
Lyckligtvis hade vi fel!
Efter att ha uppdaterat oss med digital in- och utcheckning via Mona-assistenten har vår arbetsdag förändrats avsevärt. Vi har nu mycket mer tid för våra gäster i frukostrummet, eftersom utcheckningen till stor del sker av gästerna själva när de betalar för sin vistelse via länken som “Mona” skickar via SMS.
Vi behöver inte öka bemanningen under sommarsäsongen eftersom utcheckningen nu går mycket smidigare. Tidigare sprang vi mellan stekande ägg och otåliga gäster med klingande nycklar – nu vinkar vi glatt adjö från grillen och fortsätter att betjäna de gäster som ännu inte har checkat ut.
Vi behöver heller inte full bemanning i receptionen på kvällarna som tidigare. Under lågsäsong var vi tvungna att vara redo att hjälpa gäster som skulle checka in på eftermiddagen/kvällen och vänta till sent på kvällen på de som anlände sent.
Nu ser vi bara till att informationen är korrekt i Picasso Digital – som namn och mobilnummer, och gästerna får automatiskt en PIN-kod till dörrarna och checkar själva in. Om de vill ha en faktura tar vi hand om det efteråt.
Eventuella drop-in-gäster som bokar rum sent ombeds vänligt att göra detta via vår hemsida. De får sedan ett SMS med en betalningslänk och PIN-kod efter att ha betalat. Vi ser till att gästerna betalar, och de kan checka in när det passar dem bäst.
Vi har fått en helt ny vardag på vårt charmiga hotell – och det känns tryggt och bra att låta Mona ta kontrollen under lugna perioder, så kan vi ta en promenad i skogen med våra hundar – med vetskap om att gästerna kommer på plats inomhus som de ska.
Else Haugland
Verksamhetschef, Dølen Hotel